چاپ کارت مایفر

جز متداول ترین و کاربردی ترین کارت های پی وی سی PVC RFID است.

در سال ۲۰۰۶ با استفاده از تکنولوژی NXP کارت های هوشمند مایفر تولید شدند. کارت های مایفر از نوع کارت های هوشمند یا همان اسمارت کارت ها است. درصد بالایی از کارت های مایفر غیر تماسی هستند ولی تولید کارت مایفر به این نوع محدود نمی شود و انواع مختلف با قابلیت متفاوت را شامل است.

انواع کارت مایفر:

Mifare Classic

Mifare Plus

Mifare Ultralight

Mifare Ultralight C

Mifare Ultralight EV1

ساختار کارت مایفر:

کارت دسفایر desfire

علت غیر تماسی بودن کارت های مایفر دارا بودن  یک استاندارد خاص با فرکانس ۱۳/۵۶ مگاهرتز است.

ساختار کارت مایفر به گونه ای می باشد که دارای یک تراشه هستند که قابلیت ذخیره سازی ، تغییر یا حذف اطلاعات را شامل می شوند. از لحاظ حجم ذخیره سازی کارت های مایفر به دو دسته ۱کیلوبایتی و ۴ کیلو بایتی تقسیم می شوند. تراشه کارت های مایفر به ۱۶ بخش تقسیم می شوند که شامل شرکت سازنده، ملاحظات امنیتی و اطلاعات کاربر می شود.

نحوه عملکرد کارت های مایفر:

با توجه به تمایل کاربران جهت انجام امور مختلف الکترونیکی خود با یک کارت هوشمند، کارت های مایفر می تواند بهترین پیشنهاد باشند. وقتی کارت مایفر جلوی قرائتگر مربوطه (Reader) قرار داده می شود، قرائتگر به پایگاه داده متصل شده، کارت را شناسایی کرده و بررسی می کند که آیا مجوزهای لازم برای ورود به آن حیطه را دارد یا خیر؟

انتقال اطلاعات RF بین کارت مایفر و قرائتگر رمزگذاری شده است. تکنولوژی MIFARE ارتباط متقابلی بین کارت هوشمند و قرائتگر برقرار می کند. با تولید شماره های تصادفی و با توجه به کلیدها، پیامی از طرف کارت به قرائتگر فرستاده می شود؛ سپس قرائتگر پیامی به کارت می فرستد، بدین ترتیب عمل خوانده شدن و شناسایی کارت انجام می گیرد. اگر یک کارت مایفر دزدیده و یا گم شود جای نگرانی نیست، زیرا براحتی می توان آن کارت را از کار انداخت و در لیست سیاه قرار داد

کارت مایفر در جاهای مختلف مثل دولت الکترونیک، سازمان ها، ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی، مدارس و دانشگاه ها و… استفاده فراوانی دارد.

چاپ کارت مایفر

کاربرد کارت مایفر:

کاربرد چاپ کارت مایفر در بسیاری از زمینه ها از جمله حمل و نقل، امنیتی، آموزش و در بخش های مختلف صنعتی روز به روز درحال افزایش و پیشرفت میباشد. از این کارت‌های مایفر می‌توان به‌عنوان کارت پرسنلی، کارت شناسایی، کارت دانشجویی، کارت مترو، کارت سلف سرویس و کارت پارکینگ استفاده کرد.

در ایران کارت مایفر کلاسیک  به علت قیمت مناسب چیپ های COMPATIBLE کاربرد فراوانی دارد. کارت مایفر کلاسیک دارای استاندارد ISO14443  است. نمونه چاپ کارت مایفر کلاسیک را می توان کارت های اتوبوس، کارت مترو، کارت شهربازی است.

روش تولید کارت های Mifare:

کارت های مایفر از یک چیپ و یک آنتن که دور تا دور کارت کشیده شده است تشکیل شده است که به آن Inlay می‌گویند. دو لایه ورق ۳۰۰ میکرون از جنس PVC زیر و روی Inlay و سپس دو لایه لمینیت با ضخامت هر کدام ۸۰ میکرون بر روی ورق های PVC قرار می‌گیرند، سپس به دستگاه لمینیتور انتقال داده می‌شود تا لایه ها به یکدیگر بچسبند؛ مرحله آخر نیز مرحله پانچ است.

چاپ کارت مایفر در شرکت کارتکو

نمونه چاپ کارت مایفر

چاپ کارت مایفر
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]