کاربرد چاپ کارت پی وی سی

چاپ کارت پی وی سی از جمله چاپ هایی می باشد که به سرعت در حال پیشرفت هستند. کارت پی وی سی نوعی کارت پلاستیکی می باشد که امروزه بسیار پرکاربرد می باشد. کارت های پی وی سی از نسخه گرافیکی با نام پلی وینیل کلراید (pvc) شناخته شده اند. یکی از مهمترین مشخصه های کارت های پی وی سی قابلیت بازیافت شدن ۱۰۰% آن ها می باشد. بنابراین چون آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند برای موارد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین کارت پی وی سی نسبت به کارت های عادی از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و دوام و ماندگاری بالایی دارند. کارت های پی وی سی قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و به همین علت این نوع کارت ها مورد توجه بیشتری قرار گرفته اند و برای چاپ کارت های بانکی، ویزیت و… مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر کارت های PVC بهترین انتخاب برای چاپ کارت می باشد و بیشتر برای چاپ کارت پرسنلی، چاپ کارت شناسایی و … مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که کارت های پی وی سی در ضخامت های گوناگونی وجود دارند و می توان آن ها را بر حسب نیاز مورد استفاده قرار داد.

انواع کارت پی وی سی

انواع کارت های پی وی سی از لحاظ ضخامت

  • کارت پی وی سی ۳۰۰ میکرون
  • کارت پی وی سی ۵۰۰ میکرون
  • کارت پی وی سی ۷۶۰ میکرون
  • کارت پی وی سی ۱۰۰۰ میکرون

انواع مختلف کارت پی وی سی خام

  • کارت پی وی سی ساده
  • کارت پی وی سی مگنت (مغناطیسی)
  • کارت پی وی سی هوشمند (مایفر، RO، RFID)

تکنولوژی چاپ کارت های پی وی سی

۱ ) چاپ افست

۲ ) چاپ دیجیتال

چاپ آفست کارت پی وی سی: از این روش چاپ برای تیراژهای بالای هزار عدد که دارای طرح ثابت هستند و فاقد اطلاعات متغیرمی باشند استفاده می شود.

چاپ دیجیتال کارت پی وی سی: این روش برای تیراژهای پایین که دارای طرح متغیر مانند نام و تصویر در کارت های شناسایی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. این روش خود به دو صورت چاپ دیجیتال مستقیم یا چاپ دیجیتال غیر مستقیم انجام می گیرد.

چاپ تلفیقی کارت پی وی سی: این روش نیز ترکیبی از روش های چاپ افست کارت های پی وی سی و چاپ دیجیتال می باشد.

دستگاه چاپ کارت پی وی سی

برای چاپ کارت پی وی سی از چاپگرهای مختص آن ها استفاده کنید، زیرا چاپ کارت پی وی سی با هر نوع دستگاهی ممکن است به شناسه کارت آسیب وارد شود. چاپگرهای استاندارد کارت پی وی سی همانند چاپگرهای استاندارد کارت معمولی دارای قابلیت های متنوعی هستند. پرینترهای چاپ کارت در ابعاد و مدل های متنوعی وجود دارند که هر یک از آن ها برای چاپ نوعی از کارت ها مناسب می باشند و از موارد مصرفی گوناگونی استفاده می کنند.

نمونه چاپ کارت پی وی سی

شرکت کارتکو متخصص در:

طراحی و چاپ انواع کارت های پی وی سی از جمله کارت های شناسایی کارت های پرسنلی، کارت های بانکی، کارت های اعتباری، کارت های شهربازی، کارت های تخفیف و …. با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

نمونه کارت اعتباری پی وی سی

نمونه کارت شهر بازی پی وی سی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۲]