مزایایی کارت شناسایی هوشمند

مزایایی یک کارت هوشمند

ساده ترین دلیل استفاده ازکارت شناسایی هوشمند حمل آسان آن می باشد و دلیل مهم تر و اصلی آن و توانایی ذخیره اطلاعات Personal Information است.

 

چاپ کارت شناسایی

چاپ کارت شناسایی

اطلاعات ذخیره شده در تراشه‌ ی  (Chipset) که بر روی کارت شناسایی تعبیه شده برای هر کاربر منحصر به فرد است و دسترسی به اطلاعات را امکان پذیر می‌سازد. با کمک این کارت شناسایی معاملات انجام شده راحت‌تر و با ایمنی بالاتر از دیگر گزینه‌های می باشد.
به هنگام انجام معاملات استفاده از کارت شناسایی هوشمند باعث صرفه در وقت و هزینه می گردد، به این دلیل که دارای شماره‌ی شناسایی منحصر به فرد یا PIN   پین کد هستند. برنامه‌های داخلی حفاظت شده در کارت فقط به کاربر اجازه دسترسی می‌دهند.
در دانشگاه ها و سازمان‌های مالی امنیت ساختمان با کمک کارتهای هوشمند قابل کنترل است، به این صورت که اجازه دسترسی فقط توسط کاربر دارنده کارت شناسایی مخصوص امکان پذیر است. این روش ثبت الکترونیکی می‌تواند در کارتها ذخیره شود و هم چنین پیگیری و ردیابی آنها نیز امکان پذیر می‌باشد.

مهمترین مزایایی که این کارتهای شناسای هوشمند ارائه می‌دهند امنیت بالا و ایمن است‌.
در حال حاضر ارگانی که بیشترین استفاده را از این کارتها دارد وزارت بهداشت و درمان است که در تراشه‌های کوچک اطلاعات گسترده درمانی اشخاص ذخیره می گردد. این تراشه‌های کوچک، می‌توانند اطلاعات ذخیره شده را بین شرکت‌های بیمه و پزشکان مبادله نمایند. این کارتهای درمانی هوشمند به طور وسیعی  در سوابق پزشکی الکترونیکی (EMR) ـ استفاده می‌شوند و در شرایط اضطراری تعداد زیادی از افراد از آنها بهره‌مند می‌شوند.

با استفاده از کارت خوان‌های هوشمند می‌توانید با دیگر دستگاه‌های محاسباتی ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، دستگاه کارت خوانی که توسط یک کارمند چک می‌شود می‌تواند اطلاعات را از کارت مشتری دریافت کرده، پردازش کند و تراکنش را به پایان برساند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *