تولید کارت اعتباری در ۴ مرحله

مراحل تولید کارت اعتباری

تولید کارت اعتباری از ۴ مرحله کلی تشکیل شده است که پشت سر هم انجام می گیرند. در این مطلب تمامی مراحل تولید و چاپ کارت اعتباری پی وی سی بیان شده است.

مرحله اول: ترکیب مواد پلاستیکی و فرم دهی

هسته اصلی کارت اعتباری از ترکیب نوعی ماده پلاستیکی به نام پلی وینیل کلرید استات با سایر مواد افزودنی ایجاد می شود. این مواد به صورت مذاب وارد یک دستگاه قالب ‌گیری اکستروژن می شوند و همزمان که وارد قالب می شوند به وسیله ی یک غلتک پهن می‌ شوند. غلتک‌ ها تا زمانی بر روی ورقه ی پلاستیکی حرکت می کنند که علاوه بر صاف کردن سطح آن ضخامت مورد نیاز را نیز ایجاد کنند. پس از اینکه ضخامت مورد نظر حاصل شد کارت پلاستیکی وارد قسمت خنک‌ کننده می ‌شود و به ‌صورت یک ورق خام فرم می گیرد.

مرحله دوم: چاپ کارت اعتباری

دومین مرحله ی تولید کارت اعتباری، چاپ می باشد. از آنجایی که کارتهای اعتباری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند می بایست دارای دوام و ماندگاری بالایی باشند بنابراین آن ها را از PVC تولید می کنند. برای چاپ این نوع کارت ها از پرینتر کارت پی وی سی PVC استفاده می‌ شود. بدین صورت که ابتدا کارت پی وی سی خام وارد چاپگر شده و طرح مورد نظر که از طریق نرم افزارهای طراحی ایجاد شده است توسط دستگاه روی کارت چاپ می گردد. در صورتی که کارت‌ اعتباری دارای نوار مغناطیسی باشد برای افزودن آن از پرس داغ استفاده می ‌شود.

مرحله سوم: لمینت کارت اعتباری

لمینیت نمودن از اقداماتی است که در راستای افزایش دوام و طول عمر کارت ها انجام می گیرد. لمینت کارت در آخرین مرحله ی تولید کارت اعتباری پی وی سی انجام می گیرد. بدین صورت که کارت های اعتباری توسط یک غلتک وارد دستگاه لمینیتور می شوند و یک لایه نازک روی آنها کشیده می شود. سپس فشاری که بر روی این لایه اعمال می گردد موجب چسبیدن آن بر روی کارت پی وی سی خام می گردد.

مرحله چهارم: تعیین سایز کارت و برش دادن

پس از مونتاژ کارت های اعتباری می بایست آنها را متناسب با سایز استاندارد برش داد. لازم به ذکر است که با استفاده از هر کدام از ورقه های پلاستیکی می توان ۶۳ کارت اعتباری تولید نمود. برای این کار می بایست ابتدا با برش طولی ورق آن را به ۷ قسمت تقسیم نمود. و پس از آن نیز باید هر قسمت را به ۹ قسمت دیگر برش داد. در این مرحله تولید کارت اعتباری پی وی سی به پایان می رسد و جهت درج برخی شماره‌ های خاص و اطلاعات آمده می‌ شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *