چاپ بارکد کارت پی وی سی

تاریخچه بارکد:

در سال ۱۹۳۲ گروهی از دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه هاروارد، تصمیم گرفتند روشی را انتخاب کنند تا بر اساس آن مشتریان کالای مورد نظرشان را از درون کاتالوگی پیدا کنند و سپس با برداشتن کارت های خاص چسبانده شده در کنار نام هر کالا و تحویل به مسؤول کنترل و قرار دادن آن در دستگاه کارت خوان و پانچ، مستقیماً کالا را از طریق انبار به باجه کنترل انتقال دهند و صورتحساب کامل را دریافت کنند و مهم تر از همه صاحبان فروشگاه از موجودی انبار خود اطلاعات به روزی داشته باشند. البته ایده سیستم «بارکدینگ» مدرن و پیشرفته از سال ۱۹۴۸ وارد سیستم تجاری شد.

چاپ بارکد کارت pvc

بارکد چیست:

درحال حاضر استفاده از بارکدها بسیار چشمگیر شده است. بارکد ها توسط چاپگر های مخصوص چاپ می شوند. در واقع این امکان برای شما فراهم شده است که با استفاده از یک پرینتر ساده چاپ بارکد کلیه موجودی انبارها و دارایی خود را ثبت کنید و از جابجایی آنها اطلاع داشته باشید. پرینتر ها دارای قیمت مناسب می باشند. زمانی که بارکد ها بر روی کالا درج می شوند، می توانید با اسکن اطلاعات کالا را بدست بیاورید.

تولید بارکد ها فرایند پیچیده ای ندارد و در عین حال پرکاربرد است.

لازم است بدانید که انواع مختلفی از بارکدها وجود دارند که کد ۱۲۸ آن‌ها انعطاف‌پذیرترین نوع بارکد از لحاظ خواندن و نماد بارکد است. به‌هرحال توجه داشته باشید که اساس عملکرد بارکدها تقریباً یکسان است و سازوکار چندان پیچیده‌ای ندارد. بارکدها به دلیل سرعت، دقت و فواید زیاد خود، بسیار پرکاربرد شده ‌ اند. با فراگیر شدن استفاده از بارکدها نیاز به ذخیره اطلاعات بیشتر در آن ها بیش از پیش احساس شد.

بنابراین تلاش ‌ های زیادی برای امکان افزایش ذخیره اطلاعات در بارکد انجام شد. راهکارهایی از قبیل افزایش تعداد ارقام بارکد و حتی قرار دادن چند بارکد در کنار یکدیگر برای ذخیره هر چه بیشتر اطلاعات ارائه شد.

چاپ بارکد

 

فواید چاپ بارکد :

  1. مصون بودن از خطاپذیری به علت کاهش دخالت نیروی انسانی و وارد نشدن دستی اطلاعات.
  2. دسته بندی دقیق اطلاعات.
  3. سرعت بالا به همراه صحت ۱۰۰درصد.

انواع بارکد:

  • QR Code
    • PDF 147
      • Data Matrix Maxi Code

نحوه چاپ بارکد:

چاپ بارکد با دو نوع تکنولوژی صورت می گیرد:

  • چاپ غیرمستقیم حرارتی .
  • چاپ حرارتی مستقیم .

میتوانید برای چاپ بارکد از پرینتر های جوهر افشان یا لیزری استفاده نمایید ولی توصیه می کنیم که از دو روش ذکر شده بالا استفاده کنید انتخاب بهتری باشد زیرا در مقابل عوامل محیطی از جمله رطوبت ، سرما و گرما بیش از حد و عوامل شیمیایی از بین خواهند رفت و عمر بالایی ندارند.

بنابراین هنگام خرید پرینتر بارکد به قیمت آن و تکنولوژی استفاده شده در آن توجه داشته باشید و انتخاب خود را به صورت آگاهانه و با توجه به قابلیت دستگاه انجام دهید. توجه داشته باشید که پرداخت قیمت بیشتر و خرید پرینتر گران‌تر تضمین‌کننده بهترین انتخاب شما نیست.

بارکد خوانها:
به طور کلی سه مدل بارکد خوان وجود دارد : ثابت , بارکدخوانهای سیار دسته ای و بارکدخوانهای سیار بی سیم.

چاپ بارکد را می توانید بر روی انواع کارت های پی وی سی پرسنلی، شناسایی، اعتباری، تخفیف، کنترل تردد، حضور و غیاب و … انجام داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]